Κυριακή, 22 Μαΐου, 2022

Πόσο οι τροφές που καταναλώνεις επηρεάζουν την γονιμότητα σου. Τι λένε οι επιστήμονες, και πως πρέπει να τρέφεσαι, αν θέλεις να γίνεις σύντομα μαμά.

Πόσο οι τροφές που καταναλώνεις επηρεάζουν την γονιμότητα σου. Τι λένε οι επιστήμονες, και πως πρέπει να τρέφεσαι, αν θέλεις να γίνεις σύντομα μαμά.

«Η τροφή σου είναι το φάρµακό σου», δίδασκε ο Ιπποκράτης, και η σύγχρονη επιστήµη επιβεβαιώνει ότι, όχι µόνο η υγεία και η ευεξία, αλλά και η γονιµότητα σχετίζεται άµεσα µε τις διατροφικές µας συνήθειες. Όλο και περισσότερες έρευνες συνδέουν την εύρυθµη λειτουργία του αναπαραγωγικού συστήµατος µε την κατανάλωση ορισµένων τροφών. Το γνωρίζατε ότι ένα ποτήρι πλήρες γάλα, µία σαλάτα µε µπόλικο σπανάκι και ένα κοµµάτι ανανά καθηµερινά µπορούν να αυξήσουν τη γονιµότητά σας;

Γεύµα για µια υποψήφια µαµά

Πολύχρωµες σαλάτες: Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σπανάκι, µαρούλι, λάχανο, µπρόκολο) είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ, γνωστό και ως φολικό οξύ, φολασίνη, βιταµίνη Β9 ή πτεροϋλο-L-γλουταµινικό οξύ. Αυτή η πολυσυζητηµένη οργανική ένωση, που ανήκει στο σύµπλεγµα των υδατοδιαλυτών βιταµινών Β, είναι απαραίτητη για πολλές λειτουργίες του οργανισµού µας και, κυρίως, για τη γρήγορη κυτταρική διαίρεση και ανάπτυξη, όπως συµβαίνει στην περίοδο της εγκυµοσύνης. Επιπλέον, το φυλλικό οξύ είναι απαραίτητο για την παραγωγή καλής ποιότητας σπέρµατος στους άντρες και συµβάλλει στην υγεία του νευρικού συστήµατος, ενώ προλαµβάνει τις γενετικές ανωµαλίες της σπονδυλικής στήλης στο έµβρυο. Τα κόκκινα και πορτοκαλί λαχανικά, όπως τα καρότα και οι κόκκινες πιπεριές, περιέχουν βήτα-καροτίνη, απαραίτητη για την υγεία του αναπαραγωγικού συστήµατος.

Μοσχαρίσιο συκώτι: Από τις πιο πλούσιες πηγές φυλλικού οξέος, σελήνιου αλλά και σιδήρου, του πολύτιµου µετάλλου που θεωρείται ενισχυτικό της γονιµότητας, το µοσχαρίσιο συκώτι είναι εξαιρετικά ωφέλιµη αλλά και ιδιαίτερα «βεβαρηµένη» τροφή: καθώς είναι το διυλιστήριο του οργανισµού, στο συκώτι των βοοειδών ανιχνεύονται διάφορες χηµικές ουσίες – κυρίως βαρέα µέταλλα. Αυτός είναι και ο λόγος που οι µέλλουσες µαµάδες πρέπει να προτιµούν το βιολογικό συκώτι. Προσοχή: Όσο ωφέλιµο είναι το µοσχαρίσιο συκώτι για την περίοδο πριν από την εγκυµοσύνη, τόσο η συχνή κατανάλωσή του είναι επικίνδυνη κατά την εγκυµοσύνη, καθώς περιέχει µεγάλες ποσότητες της τοξικής για το έµβρυο βιταµίνης Α.

SALAD TOMATOES

Κρέας: Γυναίκες που ακολουθούν αυστηρά χορτοφαγική δίαιτα, όπως οι vegan, και δεν λαµβάνουν συµπληρώµατα διατροφής κινδυνεύουν από σοβαρή ανεπάρκεια της βιταµίνης B12, η οποία βρίσκεται κυρίως στα ζωικά τρόφιµα. Χαµηλά επίπεδα της εν λόγω βιταµίνης στον οργανισµό υπονοµεύουν τη γυναικεία αλλά και την αντρική γονιµότητα, ενώ η ανεπάρκεια της Β12 κατά τις πρώτες εβδοµάδες της κύησης φαίνεται να συνδέεται µε τον αυξηµένο κίνδυνο αποβολής του εµβρύου, σύµφωνα µε ορισµένες µελέτες.

Δείτε επίσης: Ανανέωσε την γκαρνταρόμπα σου χωρίς πολλά χρήματα και θα είσαι πάντα στη μόδα

Εσπεριδοειδή: Η βιταµίνη C, που περιέχεται σε µεγάλες ποσότητες στα πορτοκάλια, στα γκρέιπφρουτ και στα λεµόνια, αυξάνει την κινητικότητα του σπέρµατος στους άντρες και προάγει την ωορρηξία στις γυναίκες.

Ξηροί καρποί και σπόροι: Μία χούφτα καρύδια ή αµύγδαλα στο δεκατιανό και µία κουταλιά της σούπας λιναρόσπορος στη σαλάτα καλύπτουν τις ηµερήσιες ανάγκες για βιταµίνη Ε, που συνδέεται άµεσα µε τη γονιµότητα.

Λιπαρά ψάρια: Ο σολοµός αλλά και «ταπεινότερα» –πλην όµως εξαιρετικά υγιεινά– ψάρια, όπως οι σαρδέλες, είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα, που συντελούν στη γονιµότητα µε δύο τρόπους: εξισορροπούν τις ορµόνες που σχετίζονται µε την αναπαραγωγή και µειώνουν το στρες, το οποίο αναστέλλει τη γονιµότητα.

Ανανάς: Φρέσκος ή σε κονσέρβα, περιέχει µαγγάνιο, ένα µεταλλικό στοιχείο του οποίου η έλλειψη συνδέεται µε δυσκολία στη σύλληψη.

Πλήρη γαλακτοκοµικά: Σύµφωνα µε την αµερικανική µελέτη «Nurse’s Health Study» (2007), το πλήρες γάλα βοηθά στη γυναικεία γονιµότητα, καθώς φαίνεται να µειώνει τα προβλήµατα ωορρηξίας. Αντίθετα, τα light γαλακτοκοµικά προϊόντα ενοχοποιούνται για µείωση της γονιµότητας.

PREGNANT WOMAN

Ιχνοστοιχεία: αντρική υπόθεση

Ο ψευδάργυρος και το σελήνιο είναι οι καλύτεροι φίλοι των σπερµατοζωαρίων: ενισχύουν όχι µόνο την κινητικότητά τους, αλλά και την ικανότητά τους να διεισδύουν στο ωάριο. Εξαιρετικές πηγές ψευδαργύρου είναι τα στρείδια και τα οστρακοειδή, το κόκκινο κρέας, το κοτόπουλο, το µοσχαρίσιο συκώτι, τα καρύδια, τα φασόλια, το ψωµί ολικής άλεσης, ο µαϊντανός και το καλαµπόκι. Ουσίες που µειώνουν τα επίπεδα ψευδαργύρου στο αίµα είναι η καφεΐνη, η νικοτίνη, οι ορµόνες του στρες και το αλκοόλ. Τα επίπεδα του ψευδαργύρου στον αντρικό οργανισµό µειώνονται επίσης λόγω της εκσπερµάτισης, κατά την οποία ο άντρας χάνει περίπου 5mg ψευδαργύρου.

Το σελήνιο προσλαµβάνεται καταναλώνοντας συχνά αυγά, λιπαρά ψάρια, καρύδια Βραζιλίας, αλλά και σπόρους Chia, ηλιόσπορους, κοτόπουλο, µοσχαρίσιο συκώτι και µανιτάρια.

Προσοχή: Το συγκεκριµένο στοιχείο θεωρείται τοξικό σε µεγάλες δόσεις. Εάν λαµβάνετε κάποιο σκεύασµα που περιέχει σελήνιο, µην καταναλώνετε µεγάλες ποσότητες τροφών που το περιέχουν.

Πείτε «όχι» σε:

Αλκοόλ: Το κάπνισµα, το αλκοόλ και τα ξενύχτια, αλλά και η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης, συνδέονται µε τη µείωση της γονιµότητας και την αύξηση αποβολών. Ωστόσο, ένα ποτηράκι κρασί την ηµέρα µπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά µειώνοντας το στρες.

Επεξεργασµένες τροφές: Τα είδη «περιπτέρου» (µπισκότα, τυποποιηµένα  κρουασάν,  γκοφρέτες κ.λπ.) εµποδίζουν τις προσπάθειες σύλληψης, ιδιαίτερα σε γυναίκες που έχουν διαγνωστεί µε σύνδροµο πολυκυστικών ωοθηκών.

Άγχος: υσχεραίνει τη λειτουργία όλων των συστηµάτων του οργανισµού και, κυρίως, του αναπαραγωγικού. Οι ορµόνες της γονιµότητας χάνουν την ισορροπία τους σε άντρες και γυναίκες, ενώ η επιθυµία για ερωτική συνεύρεση αναστέλλεται επ’ αόριστον σε περιόδους στρες.

Υπερφαγία και αυστηρές δίαιτες: Παθολογικές καταστάσεις, όπως το µεταβολικό σύνδροµο και το σύνδροµο πολυκυστικών ωοθηκών, που παρουσιάζονται συχνά σε υπέρβαρες και παχύσαρκες γυναίκες, σχετίζονται µε προβλήµατα γονιµότητας. Από την άλλη, γυναίκες µε πολύ χαµηλό δείκτη µάζας σώµατος παρουσιάζουν ορµονικά προβλήµατα –κυρίως χαµηλά επίπεδα οιστρογόνων– και δυσκολεύονται να συλλάβουν.

Σόγια: Ερευνητές της Σχολής ∆ηµόσιας Υγείας του Πανεπιστηµίου του Χάρβαρντ µελέτησαν τη διατροφή 99 αντρών οι οποίοι είχαν επισκεφθεί κέντρα εξωσωµατικής γονιµοποίησης και παρατήρησαν ότι όσοι κατανάλωναν 1 µερίδα σόγιας την ηµέρα είχαν χαµηλότερο αριθµό σπερµατοζωαρίων. Επίσης, οι ερευνητές του Βασιλικού Κολεγίου του Λονδίνου συνέστησαν στις γυναίκες να αποφεύγουν τη σόγια κατά τις γόνιµες ηµέρες, καθώς η σόγια περιέχει γενιστεΐνη, ένα φυγοοιστρογόνο που εµποδίζει τα σπερµατοζωάρια να φτάσουν στο ωάριο.

 

πηγη

Δείτε επίσης: Μάστιγα του αιώνα η παιδική παχυσαρκία, και δυστυχώς η Ελλάδα έχει την πρωτιά.. Πόσο επικίνδυνη είναι για τα παιδιά μας? Πως να την αντιμετωπίσουμε.

Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook , έλα στην ομάδα μας Woman_m και ακολούθησε μας στο Instagram γιατί το megeia σε πάει παντού!

 

Από την ίδια κατηγορία

Παρόμοια Άρθρα