Η διαλειμματική νηστεία και τα σπουδαία οφέλη της για την υγεία

Published by Maggie on

FOOD AND CLOCK

 

Η διαλειμματική νηστεία και τα σπουδαία οφέλη της για την υγεία

 

Αν  θέλεις να ενισχύσεις τον μεταβολισμό σου, να χάσεις κιλά, λίπος, και να καθυστερήσεις την γήρανση, τότε η διαλειμματική νηστεία είναι αυτό που ψάχνεις.

Η διαλειμματική νηστεία για την οποία όλο και περισσότερο γίνεται λόγος τελευταία, είναι μια διατροφή που ακολουθούν κυρίως οι αθλητές που θέλουν να αυξήσουν τις καύσεις και την μυϊκή τους μάζα.

Ενεργοποιεί την αυτοφαγία στον οργανισμό μας, και θα πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν αποτελεί σημερινή ανακάλυψη, αλλά υπάρχει εδώ και αιώνες.

HEALTHY FOOD
Συνεχείς μελέτες αποδεικνύουν πως τα οφέλη της διαλειμματικής νηστείας είναι πολλά για την πρόληψη αλλά και για την θεραπεία πολλών ασθενειών.

Διαλειμματική νηστεία σημαίνει περιορισμός της κατανάλωσης τροφής κάθε μέρα για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα 4, 6, ή 8 ωρών. Οκτώ ώρες που μπορούμε να τρώμε και δεκαέξι ώρες νηστείας (16/8) είναι η μέθοδος που ακολουθείται συχνότερα.

Δείτε επίσης: Οι εξαιρετικές ιδιότητες του κεφίρ

Τα οφέλη της διαλειμματικής νηστείας:

Πεπτικό σύστημα

Κατά τη διάρκεια της νηστείας το πεπτικό σύστημα ξεκουράζεται. Έτσι, δίνει τον απαιτούμενο χρόνο στα κύτταρα να λάβουν όποια θρεπτικά συστατικά χρειάζονται να λάβουν, από τις αποθήκες του σώματος.

Μειώνεται η ινσουλίνη

Κατά τη διάρκεια της νηστείας, ξεκινάει η καύση των αποθηκευμένων σακχάρων και λίπους. Μειώνεται το επίπεδο του σακχάρου στο αίμα κατά 3%-6%

SPORTSMAN
Επιδιόρθωση κυττάρων

Τα κύτταρα κατά τη διάρκεια της νηστείας, “επιδιορθώνουν” όποια βλάβη διαπιστώσουν, γιατί κάθε κύτταρο ενεργοποιεί την διαδικασία της αυτοφαγίας. Είναι μια φυσική διαδικασία των κυττάρων που διορθώνουν τις βλάβες τους, απαραίτητη για την μακροβιότητα.

Δείτε επίσης: Βρώσιμα φύκια: Τα πολύτιμα συστατικά, και οι θεραπευτικές τους ιδιότητες

Συμβάλλει στην εγκεφαλική και ψυχική υγεία

Βοηθά στην ανάπτυξη νέων νευρικών κυττάρων και αυξάνει τα επίπεδα της IF, νευροτροφικής ορμόνης του εγκεφάλου. Έτσι, αποτρέπεται ή και μειώνεται η νόσος Alzheimer.

Ανθρώπινη αυξητική ορμόνη

Αυξάνει τα επίπεδα της αυξητικής ορμόνης στο αίμα έως και 5 φορές. Αυτή η ορμόνη διευκολύνει την καύση του λίπους, την αύξηση των μυών, την αναγέννηση νέων υγιών κυττάρων, κ.α.

Απώλεια βάρους και κοιλιακού λίπους

Με την διαλειμματική νηστεία αυξάνονται οι θερμίδες που καίει το σώμα, και μειώνεται η ποσότητα της τροφής που καταναλώνετε. Έτσι, χάνετε κιλά, και μάλιστα μειώνεται σημαντικά το κοιλικό λίπος, που είναι πολύ επικίνδυνο για την υγεία.

Μειώνει το οξειδωτικό στρες και τις φλεγμονές

Η διαλειμματική νηστεία μπορεί να ενισχύσει την αντίσταση του οργανισμού στο οξειδωτικό στρες, κα παράλληλα καταπολεμά τις φλεγμονές.

Βελτιώνει την αρτηριακή πίεση, την LDL χοληστερόλη, και τα τριγλυκερίδια του αίματος

Βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου, και μειώνει τις παρενέργειες της χημειοθεραπείας.

Ευνοεί την μακροζωϊα

Η διαλειμματική νηστεία μπορεί να βοηθήσει να ζήσουμε μια μακρύτερη και πιο υγιεινή ζωή. Επεκτείνει τη διάρκεια ζωής με παρόμοιο τρόπο όπως ο περιορισμός των θερμίδων.

Έγκυες, θηλάζουσες, άτομα λιποβαρή, άτομα με προβλήματα υγείας, ανήλικοι, άτομα με διατροφικές διαταραχές δεν πρέπει να ακολουθούν την διαλειμματική νηστεία.

*Σε κάθε περίπτωση, συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

 

Κάτια Μονογιού

Δείτε επίσης: Υπερτροφές, κατάλληλες για όσους πάσχουν από την νόσο του Crohn

Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook , έλα στην ομάδα μας Woman_m και ακολούθησε μας στο Instagram γιατί το megeia σε πάει παντού!