Πως θα καταλάβεις ότι σου λείπει ασβέστιο και ποιες τροφές να καταναλώνεις

Published by Megeia on

Πως θα καταλάβεις ότι σου λείπει ασβέστιο

Το ασβέστιο ένα μεταλλικό στοιχείο απαραίτητο για τον οργανισμό μας και πρέπει να το λαμβάνουμε καθημερινά. Εκτός του ότι βοηθάει τα οστά μας, μας βοηθάει επίσης στην καλή πήξη του αίματος, και στο να έχουμε καλά επίπεδα ενέργειας.

Όλοι χρειαζόμαστε ασβέστιο, ανεξάρτητα από την ηλικία μας. Δεν είναι απαραίτητο μόνο στα παιδιά όπως πολλοί νομίζουν.

Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 5% των ανδρών και το 8% των γυναικών έχουν έλλειψη ασβεστίου, αλλά και το 14% των εφήβων δεν έχει αρκετό.

Πως θα καταλάβεις ότι έχεις έλλειψη ασβεστίου:

– Δεν χάνεις εύκολα βάρος

Αν δεν καταναλώνεις αρκετό ασβέστιο για να γίνονται σωστά οι συσπάσεις των μυών, δεν μπορείς να χάσεις βάρος. Αυτό συμβαίνει γιατί το ασβέστιο είναι απαραίτητο για την κανονική μυική λειτουργία.

– Είσαι επιρρεπής στα κατάγματα

Όταν χάνεις το ασβέστιο από τον οργανισμό σου τα οστά δεν έχουν την σωστή πυκνότητα με αποτέλεσμα να σπάνε εύκολα. Στους ηλικιωμένους μάλιστα και με μια απλή πτώση.

– Αιμορραγείς εύκολα

Το ασβέστιο είναι ζωτικής σημασίας για την πήξη του αίματος. Όταν ματώνετε από μικροατυχήματα και δεν σταματάει το αίμα εύκολα τότε ίσως έχετε έλλειψη ασβεστίου.

– Παθαίνεις κράμπες

Είναι συχνό φαινόμενο όταν σου λείπει το ασβέστιο, καθώς οι μύες αρχίζουν να πονάνε στα πόδια και στα χέρια από την έλλειψή του.

– Έχεις ευαίσθητα νύχια

Η υγεία των νυχιών μας εξαρτάται πολύ από το ασβέστιο. Ένα από τα πρώτα σημάδια έλλειψης ασβεστίου είναι τα αδύναμα νύχια. Ξεφλουδίζουν και σπάνε εύκολα.

– Απώλεια μνήμης

Η έλλειψη ασβεστίου είναι δυνατόν να το προκαλέσει και αυτό, την αδύναμη μνήμη.

– Τερηδόνα

Τα δόντια χρειάζονται και αυτά ασβέστιο για να είναι υγιή. Όταν λείπει το ασβέστιο παρουσιάζεται τερηδόνα.

Τροφές που περιέχουν ασβέστιο

– Γάλα, τυρί, και γενικά γαλακτοκομικά προϊόντα

– Σπανάκι

– Ξερά φασόλια

– Αμύγδαλα

– Πορτοκάλια (ένα μεγάλο πορτοκάλι μας δίνει 74mg ασβεστίου, ενώ ένα ποτήρι χυμός πορτοκαλιού 27mg )

– Πράσινα φυλλώδη λαχανικά π.χ μπρόκολο, κινέζικο λάχανο, καλαμπόκι

– Σαρδέλες και ψάρια μικρά των οποίων τρώγονται και τα κόκαλα

– Γάλα σόγιας και άλλα προϊόντα σόγιας

 


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *