Τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο που δεν είναι γαλακτοκομικά

Published by Maggie on

FISH AND SALAD

 

Τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο που δεν είναι γαλακτοκομικά

Γνωρίζατε πως δεν είναι απαραίτητο να φάτε πολύ τυρί ή να πιείτε γάλα – ειδικά αν δεν σας αρέσει – για να πάρετε το απαραίτητο ασβέστιο που χρειάζεται ο οργανισμός σας?

Υπάρχουν κι άλλες τροφές που το περιέχουν, και πρέπει να τις βάλετε στο καθημερινό σας διαιτολόγιο, καθώς το ασβέστιο  δεν παράγεται από το σώμα μας. Το ασβέστιο λαμβάνεται μόνο μέσω τροφών ή των ειδικών συμπληρωμάτων διατροφής.

Το ασβέστιο προστατεύει από την οστεοπόρωση, κι έτσι δεν γίνονται εύθραυστα τα οστά μας όσο μεγαλώνει η ηλικία μας. Είναι πολύ σημαντικό για την νευρική μας λειτουργία, για την συστολή των μυών, αλλά και για την πήξη του αίματος. Επιπλέον, βοηθάει να διατηρούνται γερά τα δόντια μας.

Πόσο ασβέστιο χρειαζόμαστε

Οι ενήλικες χρειάζονται από 1.000 έως 1.200 χιλιοστόγραμμα την ημέρα, και ειδικά οι έγκυες γυαναίκες, ή αυτές που θηλάζουν.

Τα παιδιά και οι έφηβοι από 9 έως 18 ετών έχουν υψηλότερες ανάγκες από τους ενήλικες, περίπου 1.300 χιλιοστόγραμμα την ημέρα.

Δείτε επίσης: Πως να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό των παιδιών, σημαντικές συμβουλές

Μη γαλακτοκομικές τροφές που περιέχουν ασβέστιο:

GREEN SALAD

Θαλασσινά

Τα κονσερβοποιημένα θαλασσινά είναι πολύ καλές πηγές ασβεστίου. Σολομός και σαρδέλα με κόκκαλα είναι μια καλή λύση για την πρόσληψη ασβεστίου. Επιπλέον, ο σολομός, περιέχει βιταμίνη D η οποία βοηθάει το σώμα μας να απορροφήσει το ασβέστιο. Επίσης, περιέχει τα πολύτιμα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που διατηρούν υγιή την καρδιά μας, και περιέχουν πρωτεϊνη. Άλλη μια καλή επιλογή είναι οι γαρίδες.

Φασόλια

Πλούσια σε φυτικές ίνες, τα φασόλια απότελούν μια πολύ καλή πηγή ασβεστίου. ΄Εχουν πολλά θρεπτικά συστατικά, φυτικές ίνες, και πρωτεϊνη, στοιχεία απαραίτητα για την καλή μας υγεία.

Φυλλώδη λαχανικά

Γεμάτα φυτικές ίνες και βιταμίνες, τα φυλλώδη λαχανικά περιέχουν μέταλλα, και είναι επιπλέον μια πολύ καλή πηγή ασβεστίου. Καταναλώστε σπανάκι, λάχανο, μπρόκολο και λαχανίδες, είναι πολύ καλές πηγές ασβεστίου, με όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός μας για να είναι υγιής.

Δείτε επίσης: Η αντικαρκινική δράση των κόκκινων κρεμμυδιών και οι θεραπευτικές τους ιδιότητες

FISHES

Δημητριακά εμπλουτισμένα με ασβέστιο

Τα εμπλουτισμένα με ασβέστιο δημητριακά κι ένας ενισχυμένος χυμός πορτοκαλιού, μπορούν να καλύψουν την ημερήσια ανάγκη σας σε ασβέστιο. Επιπλέον, περιέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά, που βοηθούν στην διατήρηση της καλής υγείας.

Φυτικό γάλα

Το γάλα από βρώμη και αμύγδαλο είναι εμπλουτισμένο με ασβέστιο, και είναι πιο εύπεπτο. Μπορούν να το καταναλώσουν και άτομα που έχουν δυσανεξία στη λακτόζη.

Φρούτα

Τα φρούτα εκτός από τις βιταμίνες και τα πολύ θρεπτικά στοιχεία που προσφέρουν, είναι και πολύ καλές πηγές ασβεστίου. Τα αποξηραμένα φρούτα – όπως τα ξερά σύκα – είναι συχνά ακόμη καλύτερη πηγή ασβεστίου.

Σπόροι σουσαμιού

Το σουσάμι περιέχει ασβέστιο, γι΄αυτό και θα ήταν ωφέλιμο να το εντάξετε στην διατροφή σας.

Tofu

Το tofu θεωρείται μια εξαίσια πηγή ασβεστίου, καθώς είναι φτιαγμένο από σόγια. Υπάρχουν μερικές μάρκες tofu στο εμπόριο που περιέχουν θειικό ασβέστιο, δηλαδή με extra περιεκτικότητα αυτού του πολύτιμου συστατικού.

 

Δήμητρα Αγγέλου

Δείτε επίσης: Διαλογισμός στο σπίτι για αρχάριους, για ψυχική υγεία και ευεξία

Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook , έλα στην ομάδα μας Woman_m και ακολούθησε μας στο Instagram γιατί το megeia σε πάει παντού!