Σάββατο, 25 Ιουνίου, 2022

Καλοκαιρινές υπερτροφές που θα απογειώσουν την υγεία σου

Κάποιες από αυτές τις τροφές τις καταναλώνετε ήδη χωρίς να γνωρίζετε ότι είναι υπερτροφές. Καλοκαιρινές τροφές που χαρίζουν καλή υγεία, και είναι απαραίτητο να προστεθούν στο καθημερινό σας διαιτολόγιο.

Οι καλοκαιρινές υπερτροφές που θα απογειώσουν την υγεία σου:

Μύρτιλλα

Είναι αντιγηραντικά, έχουν εξαιρετική αντιοξειδωτική δράση, και καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες. Βοηθούν στην πρόληψη βλαβών στον εγκέφαλο από εγκεφαλικά επεισόδια, και ωφελούν τη λειτουργία του.

Περιέχουν φλαβονοειδή, που δρουν προστατευτικά έναντι κάποιων μορφών καρκίνου. Μειώνουν τον κίνδυνο αθηροσκλήρωσης, προστατεύουν έναντι του διαβήτη, και μειώνουν την πρόοδο του Alzheimer και του Πάρκινσον. Επιπλέον, μειώνουν την κακή χοληστερόλη, και προστατεύουν την καρδιά.

Ροδάκινα

Περιέχουν βιταμίνη C, Ε, κάλιο και φυτικές ίνες. Τονώνουν το ανοσοποιητικό, βοηθούν  στη δυσκοιλιότητα, βελτιώνουν την όψη της επιδερμίδας, και καταπολεμούν το φούσκωμα. Είναι εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών, περιέχουν βιταμίνη Α που προάγει την υγεία του δέρματος, και μειώνουν τα επιπέδα σακχάρου στο αίμα. Το β καροτένιο που περιέχουν, προστατεύει από τις οφθαλμολογικές διαταραχές όπως τον καταρράκτη και τον εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας.

Πεπόνι

Περιέχει ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και δεν έχει πολλές θερμίδες. Εξισορροπεί τα σωματικά υγρά και τους ηλεκτρολύτες, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε νερό και αποτρέπει την αφυδάτωση. Έχει βιταμίνες A και C που κάνουν τα μαλλιά μας λαμπερά και υγιή, και προστατεύει το δέρμα. Το κάλιο που περιέχει, ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση, ενώ παράλληλα καταπολεμά τις ασθένειες, και ενισχύει την ανοσία. Παίζει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη του καρκίνου, αλλά και στην σωστή ανάπτυξη του εμβρύου, καθώς περιέχει φυλλικό οξύ. Επίσης, βελτιώνει την όραση.

Δείτε επίσης: Σημαντικοί λόγοι για να βάλεις το σησαμέλαιο στη διατροφή σου

FRUITSALAD

Κεράσια

Έχουν αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση που απαλύνει τον πόνο στις αρθρώσεις. Βοηθούν στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης, στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, και, καθώς περιέχουν υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών, προστατεύπυν την καρδιά. Ανακουφίζουν από τους ρευματικούς πόνους, βοηθούν στην αναιμία, και προλαμβάνουν την δημιουργία πλάκας στα δόντια. Περιέχουν ανθοκυανίνες, που δρα κατά του σακχαρώδη διαβήτη. Επίσης, βοηθούν το συκώτι και τα νεφρά να απαλλαγούν από τοξικές ουσίες.

Μελιτζάνες
Περιέχουν νιασίνη, φλαβονοειδή, κάλιο, και φαινόλες. Βοηθούν στον σταθερό καρδιακό ρυθμό, μειώνουν την κακή χοληστερόλη, βελτιώνουν την υγεία του εγκεφάλου, βοηθούν στον μεταβολισμό των πρωτεϊνών, και βελτιώνουν την όραση. Επιπλέον, προάγουν την υγεία των οστών, και χάρη στην περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη Β3, διεγείρουν την ανάπτυξη των μαλλιών.

Ντομάτες

Εξαιρετική πηγή λυκοπενίου, το σούπερ αντιοξειδωτικό που προστατεύει το δέρμα , και φροντίζει την καρδιαγγειακή λειτουργία. Περιέχουν πολύ βιταμίνη C, που ενισχύει την άμυνα του οργανισμού, είναι πλούσιες σε φλαβονοειδείς ουσίες, φολικό οξύ,και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, Ε. Α, και Κ. Προστατεύουν από τον καρκίνο, ρυθμίζουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, μειώνουν τη κακή χοληστερόλη, συμβάλλουν στη καλή λειτουργία του έντερου, βοηθούν στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, και έχουν αντιγηραντικές ιδιότητες.

Δείτε επίσης: Έχεις χαμηλό αιματοκρίτη? Οι τροφές που θα σε βοηθήσουν να τον ρυθμίσεις

 

GRAPES AND FIGS

Σταφύλια

Προσφέρουν ισχυρή αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση λόγω των πολυφαινολών που περιέχουν, και το πολύτιμο συστατικό ρεσβερατρόλη . Είναι πηγή μετάλλων όπως ο σίδηρος, ο χαλκός, το ασβέστιο και το μαγγάνιο. Περιέχουν βιταμίνες C, Α, Κ, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, και τα πολύτιμα καροτένια. Έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική, αντιαλλεργική, και αντικαρκινική δράση. Μειώνουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, και έχουν αντιφλεγμονώδεις και αντιμικροβιακές ιδιότητες.Ενισχύουν τα τοιχώματα των αγγείων, βελτιώνουν την υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος, ενισχύουν την πνευματική διαύγεια, και μειώνουν την αρτηριακή πίεση και τη χοληστερόλη. Η περιεκτικότητά τους σε σάκχαρα δεν διαφέρει πολύ από αυτή των υπόλοιπων φρούτων, οπότε εσφαλμένα θεωρούν κάποιοι ότι τα σταφύλια παχαίνουν πολύ.

Σύκα

Έχουν μεγάλη θρεπτική αξία και πολλά θεραπευτικά οφέλη. Πηγή ασβεστίου, καλίου, φυλλικού οξέως, σιδήρου και φυτικών ινών. Περιέχουν βιταμίνες Α, Β1 και Β2 και φώσφορο, μαγγάνιο, νάτριο, κάλιο. Προστατεύουν από την εμφάνιση οστεοπενίας, οστεοπόρωσης και αρθρίτιδας, ρίχνουν την αρτηριακή πίεση, προλαμβάνουν τις καρδιακές παθήσεις, ανακουφίζουν τον πονόλαιμο, και αποτελούν ένα φυσικό αφροδισιακό. Βοηθούν ανθρώπους που ταλαιπωρούνται από το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας. Περιέχουν πρεβιοτικά και βελτιώνουν την πεπτική ευεξία, και προάγουν την θεραπεία ανθρώπινων καρκινωμάτων. Επιπλέον, προστατεύουν από την πρόωρη γήρανση.

 

Δήμητρα Αγγέλου

Δείτε επίσης: Ότι δώσεις θα πάρεις και μάλιστα στο πολλαπλάσιο

Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook , έλα στην ομάδα μας Woman_m και ακολούθησε μας στο Instagram γιατί το megeia σε πάει παντού!

Από την ίδια κατηγορία

Παρόμοια Άρθρα