Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου, 2022

Βότανα και συνδυασμοί τροφών με αντιφλεγμονώδη δράση

Οι φλεγμονές είναι η αιτία όλων των χρόνιων ασθενειών που βιώνουμε.

Καρδιακές παθήσεις, παχυσαρκία, κατάθλιψη, καρκίνος, είναι αποτέλεσμα φλεγμονών στο σώμα μας.

Θα δούμε παρακάτω μερικά γνωστά βότανα που έχουν αντιφλεγμονώδη δράση, αλλά και τροφές που αν τις συνδυάσουμε σωστά, η αντιφλεγμονώδης δράση τους πολλαπλασιάζεται.

– Κανέλα

Η κανέλα καταπολεμά το σάκχαρο,την δυσπεψία και την ναυτία.

Είναι ιδανική για την καλή πέψη και τις κοιλιακές κράμπες.

cinnamon food

– Μαϊντανός

Περιέχει χλωροφύλλη, βιταμίνη C, φολικό οξύ και σίδηρο. Μειώνει το σάκχαρο στο αίμα και έχει αντικαρκινικές ιδιότητες.

– Θυμάρι

Είναι αποτελεσματικό για την οδοντική πλάκα και την ουλίτιδα. Έχει αντισηπτικές και αντιβακτηριακές ιδιότητες. Σαν ρόφημα βοηθά την εντερική λειτουργία και καταπραΰνει το φούσκωμα.

– Φασκόμηλο

Έχει αντιβιοτική, αντιμυκητική, και αντισπασμωδική δράση. Βοηθάει πολύ στον βήχα και στην ιγμορίτιδα γιατί έχει και βλεννολυτική δράση. Επίσης, διεγείρει τα νεύρα, και ενδείκνυται σε περιπτώσεις αδυναμίας, ατονίας, και ιλίγγου. Τονώνει και αναζωογονείς τους μύες.

– Δυόσμος

Ο δυόσμος αν βραστεί και τον εισπνέεις βοηθά πολύ στο κρυολόγημα. Ως έγχυμα χρησιμοποιείται κατά της γαστρίτιδας.

lemon food table

Δείτε επίσης: Καρπουζοθεραπεία για ευεξία, αποτοξίνωση, και χάσιμο βάρους

– Σκόρδο

Μειώνει την εμφάνιση των καρδιαγγειακών νοσημάτων, και έχει ισχυρή αντιμικροβιακή δράση. Επίσης, καταπολεμά την υπέρταση.

– Πιπέρι καγιέν

Έχει πολύ ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση. Επίσης προλαμβάνει το έλκος, την καρδιοπάθεια, και άλλες παθήσεις.

peper food table plate

Συνδυασμοί Τροφών για ισχυρότερη αντιφλεγμονώδη δράση:

– Πράσινα φυλλώδη λαχανικά και ελαιόλαδο

Ενισχύεται η απορρόφηση των αντιοξειδωτικών, όπως η λουτεΐνη και το β-καροτένιο. Η βήτα-καροτίνη μειώνει τη φλεγμονή στα μάτια αλλά και σε όλο το σώμα.

salad food olive oil

– Φακές και λεμόνι

Οι φακές αν συνδυαστούν με τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ασκορβικό οξύ και καροτενοειδή, όπως είναι το λεμόνι, αυξάνουν κατά πολύ την ποσότητα του σιδήρου που απορροφάται από τον ορφανισμό μας.

– Σκόρδο, κρεμμύδι και καστανό ρύζι

Όταν το σκόρδο και το κρεμμύδι καταναλώνονται με το καστανό ρύζι και τα ζυμαρικά ολικής άλεσης υπερτριπλασιάζεται η απορρόφηση του ψευδαργύρου από τον οργανισμό μας.

– Αμύγδαλα και κεφίρ

Το κεφίρ είναι πλούσιο σε καλά βακτήρια ίδια με αυτά της χλωρίδας του εντέρου. Για να ενισχύσετε τα φιλικά προς το στομάχι βακτήρια, συνδυάστε το κεφίρ με αμύγδαλα. Καταπολεμούν τη χρόνια εντερική φλεγμονή και ασθένειες όπως η νόσος του Crohn, και η ελκώδης κολίτιδα.

goji berry food fruits

– Σπανάκι και βατόμουρα

Ιδανικό για όσους αθλούνται, ένα smoothie με σπανάκι και βατόμουρα μειώνει την φλεγμονή που παρατηρείται μετά την προπόνηση. Το σπανάκι ενισχύει τους μυς, ενώ τα βατόμουρα μειώνουν τον πόνο που βιώνουν οι μύες κατά την άσκηση.

*Τα βότανα δεν αντικαθιστούν την φαρμακευτική αγωγή σας. Σε κάθε περίπτωση, να τα χρησιμοποιείτε πάντα με την σύμφωνη γνώμη του ιατρού σας.

 

Κάτια Μονογιού

Δείτε επίσης: Εμείς και οι Επιλογές μας.. Πόσες φορές δεν είπες: “Δεν μπορούσα να κάνω αλλιώς”!

Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook , έλα στην ομάδα μας Woman_m και ακολούθησε μας στο Instagram γιατί το megeia σε πάει παντού!

Από την ίδια κατηγορία

Παρόμοια Άρθρα